Ústí nad Labem
Ústím na kole se prý jezdit nedá. Pojďme to změnit a navrhnout nové trasy, podělit se o problémová místa, upozornit na dopravní překážky či nesmysly.
Stačí pár kliknutí...
Pokud máte na srdci něco dalšího, uvítáme Vaše komentáře na našem e-mailu ustimnakole@ustimnakole.cz
This group doesn't have any public threads
-
Propojení centra města s jezerem Milada
Propojení centra města s rekreační oblastí Milada a tím usnadnit cestu k jezeru. Magistrát města o tomto propojení mluvil již loni při vyhlašování výsledků soutěže Do práce na kole, ale po pádu vedení města se na to evidentně zapomnělo.
-
Snížení rychlosti - přejezd I/30 na 3009
Na silnici I. třídy č. 30 je v údolí přes tuto silnici vedena cyklotrasa 3009 (Chlumec - Chabařovice).
Během dne je velice složité přejet přes I/30 kvůli silnému provozu (podle sčítání CDV z r. 2010 tu projede asi 15 000 vozidel denně), čímž se mj. zvyšuje riziko pro přejíždějící cyklisty i řidiče ze všech směrů. Na křižovatce se navíc nachází zastávka MHD bez přechodu pro chodce.
Omezení rychlosti na 70 km/h v úseku kolem křižovatky by dalo možnost cyklistům, chodcům i dalším účastníkům provozu pro rychlejší opuštění křižovatky. -
Zdvojsměrnění Hradiště
Zdvojsměrněním a povolením vjezdu cyklistům do ulice Hradiště (dnes Zákaz vjezdu mimo dopravní obsluhy) by došlo k propojení centra města (Mírové náměstí) a vlakového nádraží.
Namísto objíždění ulic U Nádraží a Hrnčířské by se cesta zkrátila na průjezd Hradištěm a Klášterní. -
cyklostezka Bílina
Podél řeky Bíliny vedoucí cyklostezka propojuje centrum města se vznikající rekreační zónou kolem jezera Milada.
Využívá cca v polovině délky obslužné komunikace (asfalt, panely), které končí v meandru řeky Bíliny za západním nádražím. Odtud lze vést cyklostezku vedle drážního tělesa na břehu řeky až k nákupní zóně Trmice a odtud ve dvou směrech (Předlice, Trmice) směrem k Miladě.Připojení trasy k centru města je možné skrze podchod u západního nádraží (nulové náklady) či prostřednictvím 'cyklochodníku' podél silnice II/613 k okružní křižovatce pod Větruší.
-
přívoz Neštěmice - Svádov
Obnovením přívozu Svádov <> Neštěmice by cyklisté ze Svádova mohli jednoduše dosáhnout na občanskou vybavenost Neštěmic (nákupy, lékař...) a neštěmičtí by se mnohem kratší cestou dostali na exponovanou cyklostezku (součást Greenway Elbe/Labe).
S přívozem počítá také Generel udržitelné dopravy města Ústí nad Labem.
-
spojení Vaňova s centrem města
Cíle:
- spojení Vaňova s centrem města
- propojení centra města (Greenway Elbe/Labe s cyklotrasou 3091 směr České středohoří)
- vytvoření paralelní trasy v labském údolíNová cyklostezka/trasa je vedena z centra po účelové komunikaci (až ke křižovatce s Pražskou jižně od železničního mostu), dále po nábřeží (stávající zpevněná cesta) a od zdymadel po chodníku až k restauraci Kotva, kde po přejezdu cyklista přechází k trase č. 3091.
-
úprava křižovatky Předmostí
V křižovatce na Předmostí by se jistě uživilo pár tahů štětcem na asfaltu podle přiloženého obrázku.
Při vyjíždění na zelenou se cyklista musí v křižovatce výrazně snažit, aby nebyl smeten kolemjedoucími auty. Opatření má smysl zejména ve směru Hrnčířská <> Kr. Březno a Velká Hradební > Střekov. -
Zprůjezdnění centra města Ústí
Centrum města Ústí nad Labem je nyní pouze pro MHD, IZS a dopravní obsluhu. Cílem by mělo být:
a/ připojení dodatkové tabulky 'Cyklistům vjezd povolen' pod stávající 'Zákaz vjezdu',
b/ zřízení cyklopruhu v dolní části ulice Masarykova v souběhu s MHD (podle přiloženého návrhu Jana Hroudy) do křižovatky s Pařížskou, dále ponechat Zákaz vjezdu motorových vozidel s dodatkovou tabulkou pro IZS, MHD. -
Zdvojsměrnění Klášterní
Zdvojsměrněním ulice Klášterní by došlo k propojení centra města s oblastí kolem OC Forum a hlavním vlakovým nádražím v obou směrech pohodlně pro cyklisty, kteří vlaku využívají k cestě do/z Ústí n. L.
Jeden z kroků propojení centra města se Střekovem a Greenway Elbe-Labe.