Břeclav
This group doesn't have any public threads
-
Cyklostezka z přilehlých obcí do Břeclavi po hrázi Dyje
Zasadit se o vybudování páteřní cyklostezky, po které se turisté i obyvatelé přilehlých obcí bezpečně dostanou do Břeclavi za povinnostmi i zábavou bez ohrožení automobilovou dopravou na frekventovaných silnicích. Může vést až do středu města po hrázi Dyje od Ladné a Lednice i Podivína a dále po hrázi Trkmanky od Rakvic, Velkých Pavlovic, Bořetic, Kobylí a dalších obcí na trase toku. Tento bezpečný spoj by mohl pomoct i přetížené dopravě ve městě. Obyvatelé obcí se tak můžou rozhodnout nechat automobil doma a dopravit se do zaměstnání na kole, když už se s ním nebudou muset motat v provozu. Stejně tak za kulturou dorazí více lidí, kteří by jinak byli odkázáni např. na - zejména v pozdějších večerních a nočních hodinách - bídné spojení veřejnou dopravou.
-
Pěší zóna J Palacha i pro cyklisty
V současné době se dokončují práce na rozšíření ploch na pěší zóně Jana Palacha. Navrhuji podobně jak je tomu na pěší zóně u parku umožnit cyklistům jízdu, resp. vyznačit vhodné trasy cyklopiktogramy. Bylo by vhodné umožnit jízdu cyklistům příčně od přechodu u Terezky až průchodem na sídliště Slovácká. Zároveň by bylo potřeba pěší zónu vybavit dostatečným počtem solidních stojanů na kola. Věřím, že tím dojde k oživení tohoto veřejného prostoru.
-
Přejezd pro cyklisty na ulici 17.listopadu u KD Delta
V současné době je přes den problém vyjet z nábřeží na most přes řeku nebo přejet na Komenského nábřeží.
Navrhuji řešit přejezd cyklistů z nábřeží u cukrovaru přes ulici 17.listopadu vybudováním naváděcího pruhu z nábřeží a cyklopřejezdu přes ulici 17.listopadu vedle stávajícího přechodu pro chodce. -
Riegrova - jízda přes zpomalovače
V ulici Riegrova jsou umístěny přes komunikaci dva příčné zpomalovače a jízda je snížena na 20km/hod. Parkující vozidla téměř neustále zabraňují cyklistům jízdu mezi zpomalovačem a obrubníkem a nutí je zbytečně zpomalovače přejíždět. Doporučuji kolem zpomalovačů vodorovným značením na vozovce ve vhodné délce zakázat zastavení vozidel a tím umožnit cyklistům jízdu mezi zpomalovačem a obrubníkem.
-
Lávka u průmyslovky
Lávka přes řeku u průmyslovky se stavebně upravena bezbariérovými nájezdy. Jízda na kole je na lávce zakázána, i když je cyklisty hojně užívána. Doporučuji provést opatření, aby zda mohla být umožněna i jízda cyklistů.
-
Nájezd na cyklostezku u ulice Husova
Ulice Husova je cyklisticky využívaná a nemá nájezd na cyklostezku na ulici Na Zahradách, podobný jaký je u ulice Krátká a Hrnčířská.
-
Sjezd z lávka u "vídeňáku"
Bylo by velmi příjemné nahradit tři schody na lávku u vídeňáku nájezdovou rampou podobnou, jaká je na druhém břehu.
-
Cyklistická doprava na chodnicích
Ulice Slovácká je jednosměrka, cyklista zda nesmí v protisměru jezdit ale je zde poměrně široký chodník kolem areálu ZŠ a MŠ, kde by mohla být sdružená doprava, trasa pro cyklisty vyznačena cyklopiktogramem. S případným dalším propojením s cyklostezkou u Dyje v sídlišti Dukelských hrdinů a terminálem přes bývalé bus-nádraží by zde vznikla cyklospojka mezi cyklostezkami u řeky a u nádraží.
Cyklodopravu by bylo vhodné zlegitimizovat i na chodnících kolem areálu ZŠ, vedoucí mezi ulicemi Slovácká a Žižkova (kolem hřiště ZŠ a kolem MŠ); stejně se tudy běžně na kole jezdí.
-
"Drncáky" na přejezdech
Velmi častým problémem jsou tzv. "drncáky" na přejezdech komunikací. Vysoko usazené obrubníky jsou zbytečnou nepříjemností. Stačí v budoucnu obrubníky osadit nízko, event. užívané nahradit jiným typem nebo zádlažbou. Přejezd na "kruháči" u terminálu je typický. Stávající obrubníky by stačilo snížit např. odbroušením.
-
"Useknutá" cyklostezka
Pěkná cyklostezka po břehu Dyje má jednu chybu. Vede ODNIKUD NIKAM...Hlavně na mapě označené místo - křižovatka ulic Nár.hrdinů-Sovadinova-Lidická (u mostu) je řešeno bez ohledu na cyklisty. Cyklostezka je před křižovatkou ukončena. A chybí málo - na křižovatce směrem na ulici Na Pěšině trochu posunout přechod pro chodce blíže k k mostu a označit vedle něj přejezd pro cyklisty. Světelná signalizace by zůstala (pěší+cyklisti). Cyklista by nemusel tlačit kolo po přechodu, ale přejet. Nikoho by tím neohrozil. Chtělo by to trochu upravit i stranu k ulici Na Pěšině. A Hlavně, tam by měla být značka - chodník pro pěší/cyklisty. Ta tam není. Po nábřeží kolem splavu denně jezdí desítky, možná i stovky cyklistů v podstatě nelegálně, protože chodník/cesta není značena jako cyklostezka. Druhý konec cyklostezky u Fučíkova mostu taky není dořešen. Cyklostezka je ukončena u Masarykova pomníku. Opět by stačilo na chodníku označit pruh pro cyklisty (na více místech v centru je to řešeno červenou dlažbou; tady by stačil nástřik barvou) až ke křižovatce a tam označit přejezd pro cyklisty. Přejezd pro cyklisty by měl být označen i na křižovatce Národních hrdinů/Veslařská (u soudu). Stejně tam nikdo, kdo jede po červeném označení na chodníku, z kola nesleze a nepřejde po přechodu pěšky...