Liberec a Jablonec
Cyklisté Liberecka o.s. se snaží o zlepšení podmínek pro cyklistickou dopravu v Liberci, Jablonci nad Nisou a přilehlých obcích.
-
Zákaz vjezdu všech vozidel
Cesta z Liberce do Jablonce n/N ul. Mšenská.
Na jedné značce zákaz vjezdu a zároveň vyznačená cyklostezka. Řešeno již před 2. roky a stále nic. -
Značka "cyklisto sesedni z kola"
V ústí jediné delší liberecké cyklostezky na straně Pavlovic je značka "cyklisto sesedni z kola", navíc zbytečně asi 30 metrů daleko od ústí silnice. Značka možná trochu dává smysl, pokud cyklista hodlá pokračovat přes přechod (tam ale cyklista má teoretickou povinnost sesednout implicitně), ale vůbec nedává smysl, pokud hodlá vjet na silnici.
Cyklostezka by měla umožňovat vjet na silnici legálně, kulturním způsobem, bez sesedání.
-
Přechody pro chodce na cyklochodníku
V Liberci u Viaduktu je zřízený chodník s povoleným vjezdem cyklistů - od cyklostezky podél Jungmannovy, pod dálnicí a pak podél Švermovy do Františkova. Cyklochodník křižuje nájezd na dálnici a Žitavskou ulici - ale křížení je provedené jen jako přechod pro chodce, vždy se semafory. Takže cyklista ze zákona musí na obou místech sesednout z kola, přechod přejít a zase na kolo naskočit. Pokud vím, přechod je vždy řízen světly, takže snad nic nebrání tomu legalizovat přejezd pro cyklisty.
-
Vedení cyklotrasy 3036 jednosměrkou
Cyklotrasa 3036 kolem vysokoškolských kolejí v Liberci je vedená ulicí 17. listopadu, která je jednosměrná. Ve směru od Husovky do Harcova je tedy legálně na kole neprůjezdná. Napadají mě dvě možná řešení:
- buď z ulice udělat cykloobousměrku (ale je na to možná příliš úzká),
- nebo trasu vést v tomto směru ulicemi Na Zhořelci a Švabinského, což by bylo zhruba stejně dlouhé. -
Rozbité dilatační spáry a odvodňovací kanálky tramvajového svršku.
Defekty tramvajového svršku jsou nebezpečné obzvláště v místě zastávek, kde je zastávkou vozovka zúžena. Závady v povrchu způsobují nebezpečné situace obzvláště v hustém provozu.
Zastávka Rybníček - chybějící kryt kanálku - široká příčná spára; zrušená zastávka na boku u OC Fórum - propadlá dlažba podélně mezi kolejí a nástupištěm; Krkonošská - chybějící kryt kanálku;
problémy na řadě dalších míst kde nejezdím často. -
Zaústění cyklopruhu Barvířská na Soukenné náměstí
Po dopravních úpravách v Revoluční ulici poněkud nedává smysl zaústění cyklopruhu z Barvířské ulici do Soukenného náměstí, protože končí v protisměrné jednosměrné ulici.
-
Liberec - Milada Horáková
Ulice Milady Horákové od spalovny až po Poštovní náměstí by zasloužila nový povrch v obou směrech. Na silničním kole je potřeba jet u středové čáry, aby se člověk vyhnul nejhorším rigolům - což ovšem znervózňuje řidiče. Vzhledem k tomu, že je to jedna z nejvytíženějších ulic ve městě, by z opravy benefitovalo velké množství lidí (nejen na kolech).
-
na kole ze sídliště Františkov na cyklostezku
Nejjednodušší cesta, jak se dostat z Františkova a vyhnout se rušnému provozu ze Švermovy, je zadem pod viaduktem (kdysi dávno byla tato cesta i pro auta). Pak číhám na vzácný okamžik, kdy mohu kolmo přejet silnici a po chodníku (mimochodem tak rozbitém, že připomíná velodrom) přejedu do bezpečí cyklostezky, protože nechci absolvovat slalom mezi auty a čekat na světelných křižovatkách. Přemýšlím, zda by se nedala tato trasa zpřístupnit i ostatním cyklistům z Františkova bez porušování zákona :-)