Karlín
Karlín je historická pražská čtvrť, která po povodních zažívá historický boom a získává na atraktivitě, jako první čtvrť v Praze, zde byla plošně zavedena zóna 30 a cykloobousměrky. I přes menší nedostatky se po Karlíně jezdí na kole skvěle. Navíc Karlín funguje jako testovací oblast pro půjčovnu kol Home Port
This group doesn't have any public threads
-
Thamova krizeni s ulici Rohanske nabrezi
Dobry den,
bylo by prosim mozne upravit krizeni cykostezky z Thamovy ulice a Rohanskeho nabrezi? Nyni jsou cykliste navadeni na prechod pro chodce,kde se motaji. Idealne udelat prujezd v zelenem oddelovacim pruhu, viz priloha. -
Doplnění cyklopiktogramů Sokolovská mezi Invalidovnou a Náměstí OSN
V Sokolovské v úseku od U Rustonky po Náměstí OSN (viz vyznačena linie v mapě) by bylo velmi potřebné doplnění cyklopiktogramů, zejména v oblasti vozovky vymezené bumlíky, případně tram tratí pak nejlépe uprostřed vozovky. Jedná se o logickou rychlou alternativu k A26, kde právě po ulici U Rustonky jsou poměrně bohaté cykloopatření (cyklopruhy až ke křižovatce směrem do Sokolovské směr Palmovka ad.), kde nic nenavazuje a s ohledem na bumlíky ad. je poměrně častá agresivita řidičů.
Pokud je nereálné/nemožné očekávat, že by bylo možné takto ošetřit celou ulici, zaznačuji do mapy alespoň pár opravdu kritických bodů, které řidiče dle mé zkušenosti eminentně dráždí...
Schválně nedávám úsek U Rustonky - Palmovka, kde je to snad naprosto jasné, takže v případě možnosti (nejede tram) někteří cyklisté radši volí jízdu po tram pásu...
-
Křižíkova: přebytečná značka "cyklisto sesedni z kola"
Na Křižíkově cca u čísla domu 31 je směrem do centra značka "cyklisto sesedni z kola" spolu se žlutou tabulkou naznačující, že cyklotrasa vede po chodníku.
Přitom ale před nějakou dobou byla cedule zákaz vjezdu sundána, a cyklisté nahnáni na chodník až úplně těsně před křižovatkou s ulicí Prvního pluku. Na ulici je dokonce až těsně před křižovatky cyklopiktokoridor. Tato, zřejmě zapomenutá, cedule cyklistovi zakazuje po něm jet.
-
Částečně vyřešené: Vodorovné značení v cykloobousměrkách v Karlíně
Obnovit vodorovné značení - dříve byl na vozovce cyklopiktogram, aby řidiči vnímali, že cyklista může jet i proti nim. Svislé značení cyklobousměrky velmi často řidič nezaznamená.
Prosím o obnovení cyklopiktogramu v alespoň v Křižíkově ulici, kde je největší provoz. Ideální by bylo vyznačení vyhrazeného nebo ochranného pruhu. Zvýší se tím bezpečnosti i komfort jízdy jak pro motoristy, tak především pro cyklisty a také chodce, kteří často při přecházení také o cykloobousměrce nevědí.
-
Světelné křížovatky na Rohanském nábřeží
Na Rohanském nábřeží je několik světelných křižovatek kde cyklista ve směru do centra "nekoliduje" s ostatnímy směry. Jedná se o křížovatky s ulicemi U Rustonky, K Olympiku a Za Invalidovnou. Přesto kvůli společnému SSZ s auty musí na těchto křižovatkách zastavovat.
Je možné nějakým způsobem legalizovat průjezd bez nutnosti řídit se SSZ? Případně osadit speciální cyklosemafor s trvalou zelenou?
-
Napojení Thámovy na Rohanské nábřeží
Vybudovat cyklistické napojení Thámovy na Rohanské nábřeží. Ideálně jako čtvrté cyklistické rameno křižovatky Rohanské nábřeží X U Mlýnského Kanálu X (Thámova).
Jednalo by se o jedno z nejpřímějších napojení Karlína na páteřní cyklostezku A2. Bez zajížděk, s dobrým povrchem, bez bahna. Navíc s přímou vazbou na stanici metra Křižíkova.
Stačilo by proasfaltovat krátký průjezd, mírně posunout kontejnery na tříděný odpad a doplnit cyklistický semafor na výjezdu z Thámovy.
-
Vyřešené: Nejasné rozdělí cesty pro cyklisty a chodce
V daném úseku je cesta rozdělena na pruh pro chodce a pruh pro cyklisty. Tento úsek je označen značkami (tj. kulatá modrá informativní značka, kde je v jedné polovině cyklista a v jedné chodec). Nicméně tyto cedule jsou na začátku a na konci jakoby stranově obráceně. Zdá se mi, že není zřejmé, zda mají cyklisté jezdit vpravo (ve směru do centra, respektive vlevo směrem z centra). Chodci většinou chodí v širší části, která podle mého chápání je naopak určena cyklistům. Napadlo mě, že kdyby značení bylo jednoznačnější, chodilo by více chodců jen v užší části.
-
Vyřešené: Při zřízení ZPS nerušit cykloobousměrky v Karlíně
Připravovaná podoba zřízení zón placeného stání zcela nelogicky současně ruší většinu cykloobousměrek v Karlíně. Jedná se o výsledek dlouhodobého iracionálního tlaku některých jedinců na TSK, kteří jsou proti cykloobousměrkám v Karlíně osobně zaujatí (až do té míry že neváhali vyfabrikovat a v odborném tisku publikovat údajné zhoršení bezpečnosti po zřízení cykloobousměrek. Následně se ukázalo, že jejich studie použila napřesná data). Nyní se "podařilo" začlenit zrušení cykloobousměrek do projektu zón placeného stání. Nebude-li to odvráceno na poslední chvíli, zadá samospráva stanovení v této ničivé podobě. Přitom kdyby samospráva chtěla, lze stanovit pouze zopoplatnění stávajících parkovacích stání bez zrušení cykloobousměrek.
-
Vyřešené: Špatně zvolený druh povrchu cyklostezky A2
Zdravím všechny, po nedávné opravě vystouplého kanálu pod Libenským mostem, došlo i k dosypání nové vrstvy štěrku na původní udusanou cestu. Z mého pohledu je štěrk nevhodný z důvodu jeho fyzickým vlastnostem v podobě drobných jehliček které mi za 3-měsíce používání způsobili 5xdefekt na pneumatikách. Jezdil jsem tudy 4x týdně po celý rok bez defektů, po této zkušenosti si cestu ulehčuji jízdou od bufetu U Žabáka po Voctářova a dál po ul. Rohanské nábřeží. Tato cesta mezi auty není příjemná, ale lepší než po cestě do práce nebo z ní měnit duši.
-
Odkaz na generel bezmotorové dopravy Prahy 8 - pracovní verze
Dobrý den,
na webu ÚMČ Praha 8 lze nahlédnout do pracovní verze generelu bezmotorové dopravy P8. Odkaz umisťuji níže:
http://www.praha8.cz/Verejne-projednani-k-bezmotorove-doprave-8.html
Prosím přečtěte si nejprve předmluvu a berte ohled na to, že zatím se jedná o nekompletní verzi, která není finální.
Prosila bych Vás, abyste připomínky a podněty zasílali na můj e-mail hana.tischerova@praha8.cz. Všechny podněty si projdeme a dáme Vám vědět, jak jsme s nimi naložili.
Hana Tischerová
vedoucí oddělení
Oddělení bezmotorové dopravy a bezpečnosti provozu
Odbor dopravy (OD)
Úřad městské části Praha 8, Na Košince 502/1, 180 48 Praha 8
tel.: 222 805 781
e-mail: hana.tischerova@praha8.cz
web: www.praha8.cz